Πού πήγαν τα λεφτά σου (Μέρος 1ο: Οι μεγάλοι καρχαρίες)

https://www.thepressproject.gr

του Κώστα Εφήμερου
Ας υποθέσουμε ότι έχετε μια εμπορική επιχείρηση που έχει μείνει από εμπόρευμα. Εξαιτίας μιας έκτακτης κατάστασης αδυνατείτε να προμηθευτείτε οτιδήποτε και οι πελάτες σας μπορούν μόνο να μπαίνουν και να κοιτάζουν. Ας υποθέσουμε τώρα ότι επιπλέον δεν έχετε να πληρώσετε ούτε τα ενοίκια, το ρεύμα, το τηλέφωνο και το νερό και αναγκάζεστε να δέχεστε δανεικά και αγύριστα από την οικογένειά σας προκειμένου να μην βάλετε λουκέτο. Πόσα χρήματα θα ήσασταν διατεθειμένοι να ξοδέψετε προκειμένου να διαφημίσετε αυτή την επιχείρηση; Ε, λοιπόν οι τράπεζες διέθεσαν λίγο πάνω από 59 εκατομμύρια ευρώ.
Το βράδυ της Πέμπτης η Τράπεζα Πειραιώς έγινε η τελευταία από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες που δημοσίευσε τα διαφημιστικά της έξοδα και τις δωρεές της σύμφωνα με τον πρόσφατο νόμο που έφερε η κυβέρνηση. Η Πειραιώς είχε το δυσκολότερο έργο αφού ήταν η τράπεζα που διέθεσε τα περισσότερα προκειμένου να διαφημίσει… ένας Θεός ξέρει τι. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία η Τράπεζα του Μιχάλη Σάλλα δαπάνησε το 2015 κάτι περισσότερο από 24,5 εκατομμύρια ευρώ. Δεύτερη ήρθε η Εθνική με 15 εκατομμύρια ευρώ, Τρίτη η Alpha Bank με σχεδόν 11 εκατομμύρια ευρώ και τέταρτη η Eurobank Ergasias που δαπάνησε μόλις 8,6 εκατομμύρια. Εκτός από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες τις δαπάνες της δημοσίευσε και η Attica Bank η οποία για τη διαφήμιση της δαπάνησε τελικά 1,8 εκατομμύρια ευρώ.

Τα στοιχεία αυτά που έχουμε τώρα στη διάθεσή μας είναι πολύτιμα για να καταλάβουμε το πως λειτουργούν οι δύο από τους τρείς πόλους της διαπλοκής. Εξαιτίας του περιορισμένου χρόνου που είχαμε στη διάθεσή μας λόγω της προκήρυξης της 48ωρης απεργίας στα ΜΜΕ θα δημοσιεύσουμε σήμερα το πρώτο μέρος της επεξεργασίας που κάνουμε στο ThePressProject. Στο σημερινό κομμάτι θα ασχοληθούμε με τους μεγάλους καρχαρίες της διαπλοκής, τα ΜΜΕ δηλαδή που έλαβαν άνω των 200.000€ το 2015. Το ρεπορτάζ αυτό θα αναθεωρηθεί την ερχόμενη εβδομάδα αφού υπάρχουν ακόμα μερικά ερωτήματα σχετικά με εταιρίες που ενώ γνωρίζουμε ότι εμφάνιζαν διαφημίσεις τραπεζών δεν τις βρίσκουμε στη λίστα (πιθανώς δεν έχουμε εντοπίσει ακόμα το πραγματικό όνομα της εταιρίας). Στην επεξεργασία αυτή έχουμε ενοποιήσει κατά το δυνατό τις πολλές επιχειρήσεις που διαθέτουν οι ολιγάρχες εκδότες αλλά και εδώ απαιτείται μεγαλύτερη εμβάθυνση αφού πρέπει να γίνουν διασταυρώσεις με τις δωρεές σε ιδρύματα προκειμένου να εντοπιστούν οι υπόγειες συνδέσεις. Ωστόσο ακόμα και με αυτή την πρώτη επεξεργασία τα συμπεράσματα είναι εξόφθαλμα και καλά τεκμηριωμένα.

Follow the Money

Για ποιο λόγο διαφημίζονται οι χρεοκοπημένες και τρεις φορές ανακεφαλαιοποιημένες τράπεζες ενώ βρίσκονται υπό καθεστώς περιορισμού κεφαλαίων; Ένας εύπιστος καταναλωτής θα μπορούσε να υποστηρίξει ότι διαφημίζονται ακριβώς για αυτό: Προκειμένου να πείσουν τον κόσμο να διατηρήσει τις καταθέσεις του ή ακόμα και να επιστρέψει μερικές από αυτές που βρίσκονται εκτός τραπεζικού συστήματος.

Καταρχάς να σημειώσουμε ότι για το μισό 2015 η διαφήμιση είναι εντελώς περιττή. Με καθεστώς Capital Controls η κυβέρνηση υποχρεώνει όλους τους πολίτες σε ηλεκτρονικές συναλλαγές μέσω καρτών και ΑΤΜ, ακόμα και τους συνταξιούχους που παλαιότερα απόφευγαν τη συμμετοχή τους στο τραπεζικό σύστημα. Οι τράπεζες εξαιτίας των περιορισμών δεν μπορούν να δώσουν δάνεια, δεν μπορούν να ανοίξουν νέους λογαριασμούς, δεν μπορούν να προτείνουν επενδύσεις και γενικά είναι εύκολα κατανοητό ότι η τύχη τους δεν συνδέεται με κάποια διαφημιστική καμπάνια. Οι καταθέτες θα επιστρέψουν όταν θα δουν οικονομική σταθερότητα και όχι μια πετυχημένη διαφήμιση. Όσο για το πρώτο μισό του 2015… ας πούμε ότι αν υπήρχε κάποιος λόγος να διαφημίζονται οι τράπεζες (παρόλο που δεν διέθεταν τραπεζικά προϊόντα) τότε οι διαφημίσεις τους πήγαν άπατες. Εκατοντάδες εκατομμύρια αποσύρθηκαν από το τραπεζικό σύστημα αφού και πάλι τον ρυθμό τον ελέγχει η κυβέρνηση και η οικονομική κατάσταση και όχι η διαφήμιση. Το μόνο που έκανε η διαφήμιση το 2015 στις τράπεζες ήταν η διεύρυνση των δαπανών κατά δεκάδες εκατομμύρια ευρώ… και φυσικά κάτι άλλο που θα δούμε παρακάτω.

Ο πιο απλός τρόπος για να καταρρίψουμε άλλωστε το επιχείρημα της αναγκαίας διαφήμισης είναι να δούμε το μηχανισμό διάθεσης και τον τρόπο με τον οποίο αυτή επηρεάζει την ενημέρωση γύρω από το τραπεζικό σύστημα. Να «ακολουθήσουμε» δηλαδή το χρήμα:

Όπως είναι γνωστό οι μεγάλες επιχειρήσεις διαφημίζονται μέσω των διαφημιστικών και των media shops. Αν ζητούσαμε π.χ. από μια πολυεθνική να κάνει μια ανάλογη ανάλυση διαφημιστικής δαπάνης η λίστα που θα παραλαμβάναμε θα περιοριζόταν σε μερικές γραμμές: Η συντριπτική πλειοψηφία των χρημάτων θα κατευθύνονταν προς την διαφημιστική που έχει επιλέξει ενώ θα εμφανίζονταν και κάποια μικροποσά που διατίθενται συνήθως μέσω των τμημάτων marketing. Οι τράπεζες όμως δεν λειτουργούν έτσι. Για την ακρίβεια είναι ο μοναδικός κλάδος που δεν λειτουργεί με αυτό τον τρόπο.

Οι τράπεζες διατηρούν δικά τους γραφεία διαφήμισης και δαπανάνε ποσά όχι βάσει κάποιου τιμοκαταλόγου αλλά βάσει «ειδικών συμφωνιών». Τούτο θα γίνει ιδιαίτερα σαφές στο δεύτερο μέρος του ρεπορτάζ στο οποίο θα ασχοληθούμε με τις μικρότερες (αλλά όχι μικρές) διαφημιστικές δαπάνες. Ακόμα και στις μεγάλες όμως υπάρχουν χτυπητές ανισότητες. Για παράδειγμα η Εφημερίδα των Συντακτών φαίνεται να δέχεται διαφήμιση λίγο πάνω από τις 300.000 ευρώ αλλά την ίδια ώρα η Αυγή (που πουλάει κατά μέσο όρο 9 φορές λιγότερα φύλλα) τα πάει καλύτερα λαμβάνοντας 474.723 ευρώ, ενώ ακόμα καλύτερα τα καταφέρνει το Euro2Day που έβαλε στα ταμεία του μισό εκατομμύριο ευρώ. Εντυπωσιακά ικανοποιημένο πρέπει να είναι και το αφεντικό της γνωστής σε όλους εφημερίδας Press Time που δέχτηκε τραπεζικές διαφημίσεις αξίας 238.000 ευρώ.

τραπεζες01
Ας συνεχίσουμε όμως να είμαστε ευκολόπιστοι και ας αποδώσουμε τις παραπάνω ανισότητες στην επιτυχία (ή αποτυχία) των εμπορικών τμημάτων των ΜΜΕ (επιχείρημα που θα φανεί πόσο αστείο είναι στο 2ο μέρος του ρεπορτάζ). Τώρα μένει να απαντήσουμε στο κρίσιμο ερώτημα:

Τι αγοράζουν οι τράπεζες;

Αγοράζουν διαφημιστικό χώρο; Ας πάρουμε την υπόθεση της εφημερίδας ΤΟ ΒΗΜΑ. Η εφημερίδα ως γνωστόν είναι πλέον εβδομαδιαία άρα δημοσιεύει 52 φύλλα το χρόνο. Κοιτάζοντας μόνο τη δαπάνη της τράπεζας Πειραιώς ανακαλύπτουμε ότι το μέσο κόστος διαφήμισης ανά φύλλο είναι κατ’ ελάχιστο υπολογισμένο στα 8.000€. Κι όμως όταν πριν από λίγο καιρό θελήσαμε να τσεκάρουμε την «ευελιξία» της εφημερίδας και προσποιούμενοι μια νέα εταιρία πληροφορικής που ήθελε να προβληθεί στην 3η σελίδα της εφημερίδας (σε μια από τις ποιο ακριβές θέσεις δηλαδή) καταφέραμε μετά από παζάρια να ρίξουμε την τιμή σε λιγότερο από 2.500€ μαζί με το αγγελιόσημο.

Θα μπορούσε να υποθέσει κανείς ότι στο γραφείο Τύπου της Πειραιώς δουλεύουν απλά ηλίθιοι αλλά δεν χρειάζεται να συνεχίσουμε να το παίζουμε εύπιστοι καταναλωτές. Με μια μόνο αναζήτηση στην ιστοσελίδα tovima.gr μπορούμε κατευθείαν να βρούμε τι ακριβώς αγοράζει η Τράπεζα Πειραιώς με τα ποσά που δαπανά: Την απόλυτη σιωπή.

Και φυσικά αυτό δεν ισχύει μόνο για τη συγκεκριμένη εφημερίδα. Από τα ΜΜΕ που παίρνουν το μεγαλύτερος μέρος της τραπεζικής διαφήμισης μάθαμε ότι η Τράπεζα Πειραιώς «έγινε μέλος του Sustainability Yearbook 2016», «στηρίζει εμπράκτως 60.000» επαγγελματίες», ή «προσφέρει κάρτα αγρότη». Φυσικά όλα αυτά τα ΜΜΕ έπαιξαν διαστρεβλωμένη τη δήλωση του προέδρου της Πειραιώς, Μιχάλη Σάλλα, ο οποίος φαίνεται να έχει σταθεί στο πλευρό του μεροκαματιάρη που δεν έχει να πληρώσει (δείτε εδώ τι είχε πει στα αλήθεια ο φιλεύσπλαχνος τραπεζίτης).

Κατά περίεργη σύμπτωση δεν προβλήθηκαν από κανένα από τα παραπάνω ΜΜΕ ειδήσεις όπως ο έλεγχος του Ενιαίου Εποπτικού Μηχανισμού για την ανακεφαλαιοποίηση των Πειραιώς και Attica Bank μετά από καταγγελίες μετόχων του. Ή το editorial του Economist που επιρρίπτει σοβαρές ευθύνες στις διοικήσεις των 4 ελληνικών συστημικών τραπεζών για την κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει (παρόλο που τα ίδια ΜΜΕ δεν φαίνεται να έχουν χάσει πρωτοσέλιδο του Economist εκτός από αυτό). Κοιτάξαμε τις ιστοσελίδες των 10 πρώτων εταιριών ΜΜΕ που εμφανίζονται στην λίστα με τα περισσότερα διαφημιστικά έσοδα και για έναν περίεργο λόγο κανένα δεν παίζει τις παραπάνω αρνητικές ειδήσεις. To Βήμα, βέβαια, έχει κάνει αναλυτικό ρεπορτάζ για την τράπεζα Αττικής με αφορμή τον έλεγχο του SSM από το αποκαλυπτικό δημοσίευμα όμως απουσιάζει εντελώς το όνομα της Πειραιώς. Το ίδιο συμβαίνει και με την Καθημερινή. Αντίθετα η Εφημερίδα των Συντακτών παρόλο που λαμβάνει διαφήμιση από την Τράπεζα Πειραιώς δημοσιεύει το σωστό ρεπορτάζ.

Απολαυστικό στο μάτι είναι το iefimerida.gr Δείτε το printscreen από την αναζήτηση με τις ειδήσεις «αγιογραφίας» περί της Τράπεζας Πειραιώς. Φαίνεται ότι τα 290.000 ευρώ διαφήμισης δεν ήταν αρκετά προκειμένου να προσλάβουν κάποιον δημοσιογράφο αντί για κάποιο πολύ πιο φτηνό απόφοιτο της Βυζαντινής Σχολής Αγιογραφίας.

τραπεζες02
Το πιο χτυπητό παράδειγμα ωστόσο που κάνει απόλυτα ξεκάθαρο τι ακριβώς αγοράζουν οι τράπεζες είναι ότι από τα 20 πρώτα ΜΜΕ που έλαβαν διαφήμιση από τις τράπεζες τα 16 δεν ανάρτησαν τις λίστες με τις τραπεζικές διαφημιστικές δαπάνες. Φαίνεται ότι δεν το θεωρούν σοβαρό θέμα. Για παράδειγμα η Ναυτεμπορική την ημέρα που Εθνική δημοσίευσε την λίστα τις διαφημιστικές της δαπάνες έχασε το θέμα και αντί αυτού ανάρτησε άλλη κολακευτική είδηση για το κοινωνικό πρόσωπο της τράπεζας.

Δεν υπάρχει κανένας λόγος να κρυβόμαστε πίσω από αστεία επιχειρήματα. Οι τράπεζες που έχουν λάβει μέχρι σήμερα περισσότερο από 170 δισεκατομμύρια κρατικού χρήματος (των φορολογούμενων δηλαδή) χρησιμοποιούν τις διαφημιστικές δαπάνες για να μπουκώσουν ολιγάρχες και δημοσιογράφους.

Όταν κάναμε ένα σχόλιο στο twitter σχετικά με τα τραπεζικά διαφημιστικά έσοδα του Πρώτου Θέματος κάποιος από αυτούς του νεοφιλελεύθερους χρήστες που λατρεύουν να μας μισούν έγραψε «Αριστερή δημοσιογραφία είναι να κατηγορείς ως διεφθαρμένο όποιον παίρνει λεφτά από τράπεζα». Όχι. δημοσιογραφία (το αριστερή είναι πλεονασμός) είναι να ελέγχεις τι κάνει κάθε ΜΜΕ με τα χρήματα που λαμβάνει από τις τράπεζες (και θυμίζω δεν συζητάμε εδώ τα θαλασσοδάνεια εκατοντάδων εκατομμυρίων που έχουν διατεθεί στα ΜΜΕ). Αν κάποιος συνεχίζει αν είναι ευκολόπιστος καταναλωτής με αυτά τα στοιχεία ας περιμένει και το 2ο μέρος του ρεπορτάζ μόλις λήξει η απεργία των δημοσιογράφων.

Μπορείτε να δείτε τις πλήρης λίστες των τραπεζών: Εθνική, Alpha, Eurobank, Πειραιώς, Attica

τραπεζες03
* Από λάθος στον πίνακα η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ φαινόταν να λαμβάνει 1 εκατομμύρο ευρώ παραπάνω από την Τράπεζα Πειραιώς. Ζητάμε συγγνώμη για την λάθος καταχώρηση.

ΣΧΟΛΙΑ

Με τις διαφημίσεις οι τράπεζες αγοράζουν από τα ΜΜΕ τη σιωπή και μόνο τη σιωπή για τις καθαρές δουλειές τους. Και μια και μιλάμε για διαφημίσεις κε Εφήμερε, μήπως πρέπει κάποια στιγμή να δημοσιευθεί μια οικομική μελέτη για το ΕΤΑΠ ΜΜΕ, την οποία πλήρωσαν όλες οι ενώσεις του τύπου, η οποία λέει ότι από τη μη απόδοση του αγγελιοσήμου λείπουν περί τα 2,8 δις από το ταμείο;
Reply
Share
lepa778 May, 2016
Να κάνω μια ερώτηση? Γιατι οι ίδιες Τράπεζες που δίνουν τέτοιους πακτωλούς χρημάτων στο mega, ταυτόχρονα αρνούνται την επιπλέον δανειοδότησή του? Γιατί δεν κάνουν έναν συμψηφισμό χρεών του mega σε δάνεια, με διαφημιστικό χρόνο, να ξοφλήσει και αυτός ο κακόμοιρος ο Ψυχάρης μπας και το σώσει το μαγαζί?
Reply
Share
EfimerosThePressProject Stafflepa778 May, 2016
Οι τραπεζίτες θέλουν. Το πρόβλημα τους είναι ότι υπό τον έλεγχο της ΕΚΤ και της Blackrock δεν μπορούν να δέχονται πια αέρα για να δίνουν δάνεια. Έτσι βρίσκουν έναν ενδιάμεσο τρόπο να τα χρηματοδοτούν
Reply
Share
1 Like
lepa77lepa778 May, 2016
Το δέχομαι αλλά από την άλλη δεν είναι παράλογο να σπρώχνεις φράγκα σε ένα κανάλι που τα παίρνει μεν αλλά ταυτόχρονα δε σου αποπληρώνει το δάνειο, δηλώνει ζημίες τα τελευταία χρόνια και οι μέτοχοί του δεν βάζουν λεφτά για να το σώσουν? Ρητορικό….
Reply
Share
EfimerosThePressProject Stafflepa779 May, 2016
το κλειδί της απάντησης είναι το «θέλουν»
Reply
Share
1 Like
tikoyLeader7 May, 2016
Θα ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον αν μπορούσαμε να δούμε τι ποσοστό των συνολικών εσόδων αυτών των ΜΜΕ, είναι αυτά τα λεφτά.
Reply
Share
Raptis NikosInfluencer7 May, 2016
«…Αγοράζουν διαφημιστικό χώρο; Ας πάρουμε την υπόθεση της εφημερίδας ΤΟ ΒΗΜΑ. Η εφημερίδα ως γνωστόν είναι πλέον εβδομαδιαία άρα δημοσιεύει 52 φύλλα το χρόνο. Κοιτάζοντας μόνο τη δαπάνη της τράπεζας Πειραιώς ανακαλύπτουμε ότι το μέσο κόστος διαφήμισης ανά φύλλο είναι κατ’ ελάχιστο υπολογισμένο στα 8.000€. Κι όμως όταν πριν από λίγο καιρό θελήσαμε να τσεκάρουμε την «ευελιξία» της εφημερίδας και προσποιούμενοι μια νέα εταιρία πληροφορικής που ήθελε να προβληθεί στην 3η σελίδα της εφημερίδας (σε μια από τις ποιο ακριβές θέσεις δηλαδή) καταφέραμε μετά από παζάρια να ρίξουμε την τιμή σε λιγότερο από 2.500€ μαζί με το αγγελιόσημο.

Θα μπορούσε να υποθέσει κανείς ότι στο γραφείο Τύπου της Πειραιώς δουλεύουν απλά ηλίθιοι αλλά δεν χρειάζεται να συνεχίσουμε να το παίζουμε εύπιστοι καταναλωτές. Με μια μόνο αναζήτηση στην ιστοσελίδα tovima.gr μπορούμε κατευθείαν να βρούμε τι ακριβώς αγοράζει η Τράπεζα Πειραιώς με τα ποσά που δαπανά: Την απόλυτη σιωπή…»
Και κάποιοι βλέπουν καλόπιστα τις δημοσιεύσεις τους. ΤΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙΣ;;;;;
Reply
Share
2 Likes
Tsitsos Mpourdoumpasis7 May, 2016
Νομίζω θα ήταν χρήσιμο δίπλα σε κάθε μέσο να φαίνεται και η κυκλοφορία/ τηλεθέαση ως ποσοστό επί του συνόλου.
Reply
Share
5 Likes
failedevolution7 May, 2016
Η μία και μοναδική αλήθεια. Ευτυχώς που υπάρχει σήμερα το ίντερνετ και οι ανεξάρτητες ιστοσελίδες σαν το the press project.
Reply
Share
5 Likes
613 The EvilLeader6 May, 2016
Κάποιες ονομασίες εταιρειών θέλουνε λίγο ψάξιμο γιατί διαφέρουν πολύ από τον τίτλο του μέσου που κατέχουν. Αλλά αυτά είναι λεπτομέρειες, η ουσία είναι πως γίνεται κανονική εξαγορά συνειδήσεων και η προπαγάνδα έχει πάρει τη θέση της δημοσιογραφίας. Δεν ξέρω πότε ήταν διαφορετικά τα πράγματα, ίσως δεκαετίες πριν; Και αμφιβάλλω αν στο εξωτερικό είναι καλύτερη η κατάσταση. Επίσης. σε εμάς ουσιαστικά δεν λέει κάτι καινούργιο, δεν πέφτουμε από τα σύννεφα. Αλλά δυστυχώς και οι «άλλοι», ακόμα και να τους τρίψεις τα στοιχεία που παρέχονται με τον νέο νόμο στη μούρη, ακόμα θα προσκυνάνε την αγία τηλεόραση και τα ηλεκτρονικά και έγγραφα παρακλάδια της. Πάλι αισιοδοξώ ε; 🙂
Reply
Share
Gold Grapes6 May, 2016
συγχαρητηρια για το αρθρο σας, κε Εφημερε! μια διευκρινηση αν μπορειτε να απαντησετε, για το Βημα πως προκυπτει η δαπανη της Πειραιως στο παραδειγμα σας αφου η δαπανη φαινεται σαν ΔΟΛ συνολικα? ευχαριστω
Reply
Share
EfimerosThePressProject StaffGold Grapes6 May, 2016
Έχουμε στα χέρια μας μερικά τιμολόγια από μια έρευνα που κάναμε περυσι 🙂
Reply
Share
VFilippopoulosLeader6 May, 2016
Προς τον Κ.Εφήμερο: Άσχετο αλλά καθαρά από επαγγελματικό ενδιαφέρον (μιάς και είμαστε συνάδελφοι σε μία από τις ιδιότητές σου, την πληροφορική!). Το interactive control που το βρήκατε και το εντάξατε στον κώδικα ρε παιδιά; Είναι πολύ καλό! Θα ήθελα κάτι ανάλογο για να το χρησιμοποιήσω στα graph reports μου ώστε να έχει διαδραστική σχέση ο χρήστης με το report. Thanks anyway!
Reply
Share
3 Likes
EfimerosThePressProject StaffVFilippopoulos6 May, 2016
Είναι της D3 της Google
Reply
Share
9 Likes
objectoLeaderVFilippopoulos7 May, 2016Edited
Αν κάτι χαρακτηριζε πάντα εμας τους «πραγματικούς» (οχι managαρέους) πληροφορικάριους ήταν οτι βλέπαμε (τουλαχιστον θελω να πιστευω) τον συνάδελφο σαν φίλο. Να σαι καλά. Πολύ καλο το control!
Reply
Share
2 Likes
Olive Bottle Opener6 May, 2016
είναι λίγο παραπλανητικό να συμπεριλαμβάνεις διαφήμιση + δωρεές / χορηγίες. καλύτερα μόνο διαφημίσεις, εκτός αν ο σκοπός είναι να δημιουργείς εντυπώσεις.

επίσης τα 170 δις είναι γνωστή φανφάρα που δεν εμπεριέχει ίχνος αλήθειας. τα λεφτά που έχουν δανπανηθεί για τις Τράπεζες και έχουν βαρύνει το χρεός είναι γνωστά: ~38 δις από το πακέτο των 50δις, προνομιούχες Αλογοσκούφη & συμμετοχή στην τελευταία ανακεφαλαιοποίηση. όλα μαζί δεν ξεπερνούν τα 45δις, ποσό τεράστιο αλλά πολύ διαφορετικό από τα «170 δις».

 

Όμορφο και κατατοπιστικό ρεπορτάζ κατά τα άλλα, ειδικά το συγκριτικό interactive graph. αν θέλεις όμως πραγματικά την στήριξη και από ανθρώπους που δεν συμφωνούν με την ιδεολογία σου, τουλάχιστον φρόντισε να μην παρασύρεσαι από ανακρίβειες που κυκλοφορούν ευρέως στο target κοινό σου, αλλά απέχουν σημαντικά από την αλήθεια.
Reply
Share
1 Like
EfimerosThePressProject StaffOlive Bottle Opener6 May, 2016
α) Τα ονομαστικά ποσά που έχουν λάβει οι τράπεζες σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδας από το 2008 μέχρι σήμερα είναι 169,75 δισ. ευρώ. β) Όπως βλέπετε εδώ στο άρθρο περιλαμβάνουμε μόνο τι διαφημίσεις και όχι τις δωρεές, οι οποίος θα βγουν στο 2ο μέρος του ρεπορτάζ (π.χ. τα 2,8 εκατομμύρια που έδωσε ο Σάλλας στο ίδρυμα που προεδρεύει η γυναίκα του)/ γ) Το ελληνικό χρέος έχει επιβαρυνθεί με αυτά τα ποσά (που μετά κουρεύτηκαν με το PSI) αλλά αυτό δεν σημαίνει τίποτα άλλο από το ότι έχουμε υποστεί το ονομαστικό κόστος στους υπολογισμούς των μνημονίων. Θεωρώ ότι το ρεπορτάζ μου δεν είναι ανακριβές όπως πας να το παρουσιάσεις και επιπλέον αναφέρεσαι σε μια μόνο λέξη από τις 1265 αφήνοντας να εννοηθεί ότι γενικά γράφω κομμάτια εντυπωσιασμού. Δεν είναι σωστό αυτό.
Reply
Share
5 Likes
Stavros DelakezasOlive Bottle Opener7 May, 2016
Νομίζω η διαφωνία σας είναι στο ότι ο φίλος από πάνω νομίζει ότι εννοείς τις «ελληνικές» τράπεζες, ενώ εσύ αναφέρεσαι στα ποσά που διατέθηκαν συνολικά για να ξελασπωθουν και οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές
Reply
Share
Gold PalmtreeOlive Bottle Opener7 May, 2016
Για τις ελληνικες τραπεζες (συμπεριλαμβανω εκκαθαρισεις) τα λεφτα που εχουν εγγραφει στο χρεος της χωρας μας ειναι πολυ συγκεκριμενα και τα ανεφερα παραπανω. Οτιδηποτε αλλο ειναι λαθος (π.χ. εγγυησεις Αλογοσκουφη, δανεισμος απο Ευρωσυστημα). Σου ανεφερα φιλικα, κατι που θεωρω ανακριβεια να συμπεριλαμβανεται σε ενα ακομα εξαιρετικο σου αρθρο και σου επισημανα οτι αν θες να κερδισεις με την προσπαθεια σας και αναγνωστες που δεν κινουνται στον ιδεολογικο σας χωρο θα πρεπει να περιορισεις τετοιες ανακριβειες. Η τραγικη ειρωνια ειναι οτι , λογω του εγκληματικου σχεδιασμου των ανακεφαλοποιησεων των ελληνικων τραπεζων, κατι που οφειλεται τοσο σε αγνοια οσο και σε διαπλοκη, τα λεφτα που επενδυσε το Ελληνικο Δημοσιο εχουν δυστυχως πρακτικα εξαυλωθει & και μεσα στο 2016-2017 δεν θα υπαρχουν πια επιτροποι του Ελληνικου Δημοσιου στις Τραπεζες.
Reply
Share
1 Like
Antonios MichasInfluencer6 May, 2016
Εξαιρετικό άρθρο. Θερμά συγχαρητήρια.
Head up and keep walking..
Reply
Share
6 Likes
blackcoffeeLeader6 May, 2016
αυτα τα ποσα πανε στα μμε η αφαιρουνται απο τα τραπεζικα υπερχρεη τους;
(να ρωτησει καποιος τον κυριο ψυχαρη στην εισοδο της ευελπιδων αν ποτε κανει ξανα την τιμη)
Reply
Share
EfimerosThePressProject Staffblackcoffee6 May, 2016
Αυτά στην συντριπτική πλειοψηφία τους πάνε στα ΜΜΕ. Μόνο σε περίπτωση που η τράπεζα έχει κηρύξει κόκκινο κάποιο δάνειο μπορεί να κατακρατεί τα ποσά. Υπάρχει πάντως στην ειδησεογραφία η περίπτωση των Παραπολιτικών FM που έχουν ανταλλάξει διαφήμιση με αποπληρωμές δανείων.
Reply
Share
Dimet6 May, 2016
Οι κύριοι αποδέκτες των χρημάτων φωνάζουν για κρατισμό και κρατικοδίαιτους υπαλλήλους και επιχειρήσεις ενώ έχουν «χλαπακιάσει» δημόσιο χρήμα μέσω των τραπεζών που έχουν στηριχθεί απ το κράτος 😛
Reply
Share
8 Likes
613 The EvilLeaderDimet6 May, 2016
Όχι δεν κατάλαβες! Υπάρχει τεράστια διαφορά όταν ιδιώτες λαμβάνουν κρατικό χρήμα. Είτε με συμβόλαια, είτε με πλάγιους τρόπους. Εκεί είναι καλό και γενναιόδωρο το κράτος, όσα και να τους δώσει δε θα πούνε όχι!
Reply
Share
olethros6 May, 2016
Βασικά, δεν πρέπει να κοιτάζετε τισ διαφημίσεις της έντυπης έκδοσης; Οι διαφημίσεις στο διαδύκτιο είναι προφανώς διαφορετικές.
Reply
Share
Dimitr TrifonidisLeader6 May, 2016
Απολυτως φυσιολογικα ολα αυτα. το κοπαδι για να το κρατησεις χρειαζεσαι βοσκους και βοηθους μαντροσκυλα.Τσαμπα γευμα δεν υπαρχει,ως εκ τουτου , ταιζεις . Ενας τροπος ειναι και οι διαφημισεις. Τωρα το ποιοι μαλακες πληρωνουν .. ειναι μια λεπτομερεια.
Reply
Share
4 Likes
Niki Kalas6 May, 2016
Μπράβο Εφήμερε, σε στηρίζουμε στους 1101 και δεν μετανιώσαμε ούτε μία φορά. Χαίρομαι να σε διαβάζω και να σε ακούω!!!
Reply
Share
5 Likes
Νίκος ΒουλγαράκηςLeader6 May, 2016
Εξαιρετική δουλειά παιδιά, είστε από τις λίγες… (να μην πω ελάχιστες) πηγές αμερόληπτης ενημέρωσης.
Όλοι πρέπει να στηρίξουμε την προσπάθεια, αδιανόητο να έχει θέμα επιβίωσης τέτοιο δημοσιογραφικό team.
Reply
Share
8 Likes
Ευτέρπη Τρικαλινού6 May, 2016
Μακάρι να συνεχίσουν επ’ αόριστο τα capital control!
Σε εμάς φθάνουν και περισσεύουν 1680 ευρώ το μήνα!
Ας ανησυχούν όσοι δεν πρόλαβαν να βγάλουν τα υπόλοιπα στην Ελβετία………
Reply
Share
3 Likes
613 The EvilLeaderΕυτέρπη Τρικαλινού6 May, 2016
Πόσα; Από την Εκάλη γράφεις; 🙂
Reply
Share
2 Likes
NoWallsAreSafe6 May, 2016
Για κάποιους, λεφτά υπάρχουν ακόμα…
Reply
Share
1 Like
Michael Grigoriadis6 May, 2016
Οι δαπάνες των ΔΕΚΟ πότε θα δημοσιευτούν?…κυκλοφορεί «οτι εξαιρέθηκαν με ειδική ρύθμιση Παππά αφαιρέθηκαν οι δαπάνες των ΔΕΚΟ»…Σωστό?
Reply
Share
2 Likes
ipnotistis6 May, 2016
Συγχαρητήρια για το πολύ καλό άρθρο. Πραγματικά εύχομαι να συνεχίσετε έτσι και να μείνετε ανεπηρέαστοι από διαπλοκές. Περιμένουμε το επόμενο άρθρο με ανυπομονησία.
Reply
Share
11 Likes
XYLINOSContributor6 May, 2016
..ευχαριστώ…..έχουμε να κάνουμε γλέντια…με αριστερό πάντα πρόσημο….
Άλλωστε ο Στουρνάρας ευχαρίστησε και το ΚΚΕ – Παφίλη, για την στήριξη που του παρείχε στην υπόθεση Ζιμενς….δεν το ξεχνάμε…..
Reply
Share
3 Likes
XYLINOSContributor6 May, 2016
…ανεξαρτήτως της άποψης μας……, ο Ριζοσπάστης δεν ειναι στις λίστες πάντως.
Όσο για την
, προσπαθεί απεγνωσμένα να ισσοροπήσει, ανάμεσα στην στήριξη στον ΣΥΡΙΖΑ και την απόρριψη των μνημονίων…Δεν τους βγαίνει…Άλλωστε αρκετοί απο αυτούς εργάζονται και στον σταθμό του ΣΥΡΙΖΑ, τον Κόκκινο……Μόνο οι συνεντεύξεις που δημοσιεύουν λένε την αλήθεια για ΕΕ κλπ.. και την καταστροφή της χώρας…..
Reply
Share
EfimerosThePressProject StaffXYLINOS6 May, 2016
O Ριζοσπάστης δεν είναι σε αυτή τη λίστα. Θα τον βρείτε στο επόμενο μέρος του ρεπορτάζ
Reply
Share
7 Likes
613 The EvilLeaderXYLINOS6 May, 2016
Τον Κούλογλου δε βλέπω στη λίστα επίσης. Αν και σταμάτησα να μπαίνω στο site του από πέρσυ που στήριζε το ΝΑΙ στο δημοψήφισμα, ενώ κράτησε και την έδρα ως ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ… Μακριά.
Reply
Share
1 Like
ynis6 May, 2016
Το απόλυτο ξεβράκωμα και με αναλυτικά στοιχεία! Όχι ότι δεν το ξέραμε αλλά έχουν αποθρασυνθεί τελείως. Την περιφρόνηση για το πως τα βολεύει ο απλός πολίτης αυτής της χώρας τη δείχνουν ανενδοίαστα και απροκάλυπτα. Όσο προχωρά η κρίση οι μάσκες θα πέφτουν και οι τακτικές τους θα χειροτερεύουν προκειμένου να περισώσουν ότι μπορούν φορτώνοντας τα πάντα στο λαό.
Reply
Share
2 Likes
Sotiris Papaioannou6 May, 2016
Θα ειχε ενδιαφερον να ξεραμε τα ονοματα των ιδιοκτητων των παραπανω ΜΜΕ.
Reply
Share
5 Likes
yfranky6 May, 2016
Συγχαρητήρια στο TPP για την πολύ καλή δουλειά. Εξελίσεται στο καλύτερο με διαφορά ΜΜΕ στην Ελλάδα.
Reply
Share
17 Likes
MiMar6 May, 2016
ΣΚΑΙ, ΔΟΛ, ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ, ΠΗΓΑΣΟΣ, ΑΝΤΕΝΝΑ, ALPHA: 11+10+9+8+7+5=50%
Reply
Share
4 Likes
g4freemanLeader6 May, 2016
Nαι, τώρα πρόσεξα και την Αυγή. Δεν έχουν λογική αυτά τα πράγματα. Η προχωρούμε σε ρήξη με την Αθλιότητα, ή είμαστε κομμάτι της. Και απόσο ξέρω, προς το παρόν, μόνο το TPP έχει προχωρήσει σε ρήξη (Εφήμερε, δεν κάνω αγιογραφία, λέω πώς έχουν τα πράγματα).
Reply
Share
3 Likes
VFilippopoulosLeader6 May, 2016
Σημειώνω τρία ποσοστά της διαφημιστικής πίτας που βγάζουν μάτι: ΣΚΑΪ/ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ:11%, ΔΟΛ:10% και ο «Αχόρταγος» (όπως θέλει το μεταφράζει κανείς και τις δυο έννοιες τις πιάνω σωστές!!!!) ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ: 9%.
Όλοι αυτοί είναι του «μένουμε ευρώπη», έτσι δεν είναι ;;;
Reply
Share
4 Likes
g4freemanLeader6 May, 2016
Ντροπή να βλέπω και την Εφημερίδα των Συντακτών στη λίστα. Όπως είναι ντροπή να παίρνει διαφημίσεις και το Κόκκινο που το αγαπώ, αλλά σόρι ρε παιδιά, μου τα έφαγαν εμένα για να τα δώσουν σε διαφημίσεις; Α ρε, Σύριζα, για απόλυτο έλεγχο των δσ έλεγες. Ποιος έλεγχος; Σε ποια Neverland τα δσ χρεοκοπημένων τραπεζών εγκρίνουν 25 μύρια δαπανες για διαφήμιση;
Μόνο και μόνο γι αυτό (ας αφήσω στην άκρη τη σπουδαία σας δουλειά) έχετε τη στήριξή μου (την πενιχρή) εδώ και καιρό.
Reply
Share
1 Like
VFilippopoulosLeaderg4freeman6 May, 2016
Αγαπητέ φίλε ή φίλη νομίζω ότι δεν πρέπει να είμαστε άδικοι στην Εφ.Συν αλλά ούτε και στο «κοκκινάκι». Σ’ αυτό το σύστημα ζούμε που δυστυχώς χρειάζονται χρήματα για να ζήσει μία επιχείριση (και οι άνθρωποι!) . Δεν σημαίνει λοιπόν ότι το μέσο έκανε κολεγιά με τους τραπεζίτες επειδή πήρε μια διαφήμιση. Θα το καταλάβαινα αν όλη η προπαγάνδα του μέσου ήταν υπέρ των τραπεζιτών αυτών, όμως η πορεία έχει δείξει ότι δεν είναι. Μάλλον για ξεκάρφωμα έδωσαν ή και δίνουν διαφημίσεις για να πει κάποιος αυτό ακριβώς και έτσι να μην θεωρηθεί ότι στηρίζουν τα δικά τους μέσα. Ας δούμε τι ποσά πήρε ο καθείς ! Και όπως πολύ σωστά λές, τα φάγανε από εμάς όχι για να τα δώσουν σε διαφημίσεις αλλά για να στηρίξουν το σύστημα τους.
Reply
Share
5 Likes
Miga Tse Kaivarag4freeman6 May, 2016
Φίλε μου, είμαι σίγουρος πως οι προθέσεις είναι καλές, υπάρχει όμως και το παράδειγμα του pressproject. Ας το ακολουθήσουν. Ας δείξουν εμπιστοσύνη στους αναγνώστες τους.
Reply
Share
10 Likes
g4freemanLeaderg4freeman6 May, 2016
Αν θέτεις δίλημμα για το αν θα προτιμούσα να κοπεί το κόκκινο λόγω μη εσόδων, όχι, δε θα το προτιμούσα. Αλλά ρε παιδί μου, ας εξετάσουμε, ΤΙ ΕΙΝΑΙ αυτά τα έσοδα;
Τελικά εμείς φταίμε. Δε βρίσκονται 10000 άνθρωποι να βάλουν από 10 ευρώ το μήνα; Για TPP, για κόκκινο, για ό,τι αξίζει (και ξέρουμε ποιοι αξίζουν, ανεξάρτητα αν συμφωνούμε ή όχι). Ρε γμτ, κάποτε δίναμε στους νταβατζήδες 15 ευρώ κάθε Κυριακή και γεμίζαμε CD και DVD. Ρε πώς καταντήσαμε έτσι;
Reply
Share
6 Likes
Spyros Stogiannisg4freeman6 May, 2016
Φίλοι μου, το Κόκκινο παίρνει χρήματα από τον Σύριζα μέσω της χρηματοδότησης των κομμάτων. (όπως και η Αυγή).
Reply
Share
Dimetg4freeman6 May, 2016
ναι αλλά και το ΤΡΡ παίρνει χρήματα απ το Κόκκινο λόγω εκπομπής σωστά; (εννοείται πως δεν μέμφομαι την εκπομπή).
Reply
Share
EfimerosThePressProject Staffg4freeman6 May, 2016
οχι δεν παίρνουμε χρήματα από τον Κόκκινο για την εκπομπή. Η συμφωνία μας είναι ανταλλαγής περιεχομένου και όχι χρημάτων
Reply
Share
4 Likes
Dimetg4freeman6 May, 2016
α οκ. Ευχαριστώ για την ενημέρωση 😉
Reply
Share

Αρέσει σε %d bloggers: